Kargo teslimatı, internetten alışverişlerde sıklıkla sorunların meydana geldiği anlardan biridir. Henüz bu aşamalar için bir yönetmelik tasarlanmamış olsa da bu aşamada da tüketicilerin bazı hakları bulunmaktadır.

Öncelikle 6502 sayılı Kanunun 48/3 maddesi uyarınca mesafeli satış sözleşmelerinde internet üzerinden verilen siparişin tüketiciye teslim süresi, satıcının taahhüt ettiği süre ile sınırlı tutulmuştur. Ayrıca satıcıların bu taahhüt edilen süreyi hiçbir şekilde 30 günden fazla olarak belirleyemeyeceği Kanunda açıkça ifade edilmiştir.

Taahhüt edilen bu süre içerisinde teslim edilmediği takdirde tüketicinin sözleşmeyi feshedip ödediği tüm bedelleri yasal faizi ile birlikte satıcıdan talep edebilme hakkı bulunmaktadır. İkinci husus olarak, haberlerde sıklıkla gördüğümüz şekilde örneğin sipariş edilen bir telefon yerine bir sebze gönderilmesi gibi olumsuz durumlarla karşılaşmamak adına tüketici, kargosu ulaştıktan hemen sonra kargoyu açıp kontrol etmelidir. Ardından teslim alındığına dair imza atmalıdır. Gerek doğru ürününün gönderilmemiş veya eksik gönderilmiş olması gerekse de kargo taşımacılığı sırasında hasar görmüş olması gibi durumlar karşısında tüketici, kargoyu teslim almadan iade etme hakkına sahiptir. Bu durumda kargo firması yetkilisi tarafından “Hasar Tespit Tutanağı” hazırlatma hakkı vardır. Bununla birlikte satın alınan ürüne ilişkin faturanın varlığı da mutlaka kontrol edilmelidir, aksi takdirde ürünle ilgili bir sorun yaşandığında faturası bulunmayan ürünü iade edememe ihtimali ortaya çıkacaktır.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>